T.C.
KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
Genel Sekreterlik
26/04-(c) Üniversitemiz Senatosunun 28.04.2023 tarih ve 09/03 sayılı kararının (a)
bendi ile belirlenen Üniversitemiz Eğitim-Öğretim Politikası’nın aşağıdaki şekliyle
değiştirilmesi teklifinin uygunluğuna;
KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM-ÖĞRETİM POLİTİKASI
Kırıkkale Üniversitesi, eğitim-öğretim süreçlerinde öğrenci merkezli öğrenme
yöntemleri, ortamları ve ölçme-değerlendirme uygulamalarına dayanan, öğrenciyi bütün
yönleriyle geliştirmeyi amaçlayan bir anlayışla hareket etmektedir. Bu bağlamda hem bireysel
ilgi ve ihtiyaçları hem de grup bilincini gözeten, kültür çeşitliliği anlayışıyla çağdaş ve
yenilikçi bir eğitim felsefesi benimsenmiştir. Bu felsefeden hareketle aşağıdaki hedefler temel
alınmaktadır;
1- Eğitim-öğretim programlarını, toplumsal sorunları (afet, istihdam vb.) ve
ihtiyaçları, teknolojideki yenilikleri, ulusal ve uluslararası gelişmeleri göz önünde
bulundurarak güncelleştirmek.
2- Özelde toplumun, genelde ise dünyanın ihtiyaç duyduğu, uzmanlık alanının
gerektirdiği yeterlikleri gösteren, eleştirel, yansıtıcı ve yaratıcı düşünebilen, bilişsel, duyuşsal
ve psikomotor kabiliyetlerle dengeli bir şekilde donanmış lider bireyler mezun etmek.
3- Teorik ve uygulamalı alan dersleri ve seçmeli dersler aracılığıyla öğrencilerin
mevcut becerilerinin geliştirilmesini ve kendi uzmanlık alanını destekleyecek becerilerinin
geliştirilmesini; bununla birlikte öğrencilere yeni bakış açıları, uygulamalar ve yöntemler
sunan ders, etkinlik ve eğitimler aracılığıyla çapraz becerilerin kazandırılmasını ve
geliştirilmesini destekleyecek bir öğretim programı uygulamak.
4- Yaparak ve yaşayarak öğrenmeyi destekleyen, problem çözme ve araştırmaya
dayalı, öğrencinin derse aktif katılarak eleştirel, yansıtıcı ve yaratıcı beceriler sergilemesine
imkân veren öğrenci merkezli çağdaş öğretim yöntemleri kullanmak.
5- Bütün öğrencilerin bilgiye ulaşması ve uygulama yapabilmesi için, kültürel
özellikler, ekonomik yapı, özel eğitim ihtiyacı vb. durumları da göz önünde bulundurarak yüz
yüze ve uzaktan erişilebilir şekilde, eğitim ve öğretim programlarının yapılarına uygun
donanımlara sahip öğrenme ortamları sağlamak.
6- Öğrencilerin program kazanımlarına ulaşma durumlarını ortaya koymak amacıyla
düzey belirleyici değerlendirmeye; öğrenme süreci içerisinde ortaya çıkan öğrenme
eksiklerini belirlemek ve gidermek amacıyla biçimlendirici değerlendirmeye; hem öğrenme
süreci içerisinde hem de süreç sonunda öğrencilerin öğrendiklerini ve nasıl öğrendikleri
hakkındaki duygularını, düşüncelerini, gözlemlerini, sorumluluklarını ve sorularını ortaya
koyabilecekleri yansıtıcı değerlendirmeye dayalı bir ölçme-değerlendirme sürecini
gerçekleştirmek.
7- Hem ulusal hem de uluslararası anlaşmalar aracılığıyla kongre, sempozyum,
çalıştay vb. etkinlikler düzenleyerek, öğrenci ve öğretim elemanı hareketliliğini destekleyerek
ve ortak proje fırsatları sağlayarak öğrencilerin ve öğretim elemanlarının akademik
niteliklerini geliştirmek.
8- PUKÖ döngüsü aracılığıyla öğrencinin program yeterliklerine ulaşma düzeyine,
mezunların istihdam edilme ve lisansüstü eğitime devam etme durumlarına, iç ve dış
paydaşların öğrenme-öğretme sürecine ilişkin görüşlerine yönelik izleme ve iyileştirme
çalışmaları yaparak gerekli kararları almak.
Bu belge, güvenli elektronik imza ile imzalanmıştır.Bu belge, güvenli elektronik imza ile imzalanmıştır.