Kırıkkale Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Kurum
İçi Değerlendirme Raporu(KİDR 2023)
İLGİLİ BİRİM: Fakülte/Enstitü/MYO, Daire Başkanlıkları
A.1.3. Kurumsal Dönüşüm Kapasitesi
Olgunluk düzeyi
1
2
3
4
5
Kurumda
Değişim
yönetimi
bulunmamaktadır.
Kurumda
değişim
ihtiyacı olgunluk
seviyesinde
belirlenmiştir.
Kurumda
değişim
yönetimi
yaklaşımı
kurumun geneline
yayılmış ve
bütüncül olarak
yürütülmektedir.
Amaç, misyon
Ve hedefler
doğrultusunda
gerçekleştirilen
değişim yönetimi
uygulamaları
izlenmekte ve
önlemler
alınmaktadır.
İçselleştirilmiş,
sistematik,
sürdürülebilir
Ve örnek
gösterilebilir
uygulamalar
bulunmaktadır.
AÇIKLAMA:
Kırıkkale Üniversitesi, kurumsal veya örgütsel yapısını sürekli olarak geliştirme amacıyla,
değişen şartlara ve ihtiyaçlara uyum sağlamak üzere düzenli olarak revize etmektedir. Bu
revizyonlar, Performans Programı gibi ilgili raporlarda belirtilen örgüt şemasına yansıtılarak
gerçekleştirilmektedir. Üniversite, dinamik bir yapıya sahip olup, performans artırma ve
etkinlikleri optimize etme çabasıyla kurumsal yapısını sürekli olarak gözden geçirmekte ve
güncellemektedir. Bu sayede, değişen koşullara hızbir şekilde adapte olmayı ve daha etkili
bir yönetim sağlamayı hedeflemektedir. Ayrıca Kırıkkale Üniversitesi'nin temel prensipleri
arasında, "sürekli gelişme" ve "girişimcilik" önemli bir yer tutmaktadır. Bu temel ilkeler,
üniversitenin 2020-2024 Stratejik Planı'nda açıkça ifade edilmektedir.
Değişim Yönetim Modeli:
Üniversitemiz uzaktan öğretim yolu ile eğitime devam edebilme konusunda büyük bir deneyim
kazanmıştır. Dolayısıyla hız ve esnek bir dönüşümle sürece adapte olabilme konusunda
deneyime sahiptir (1).
Değişim planları yol haritaları:
Üniversitemiz senato kurulu değişim planlarına yönelik çeşitli kararlar almış ve uygulamaya
geçirmiştir (2,3,4,5).
(1) http://kuzemue.kku.edu.tr/
(2) 2023-2024 Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı Kurumlar Arası Ön Lisans Programları
Yatay Geçiş
https://oidb.kku.edu.tr/Idari/Duyuru/Index/28982
(3) Kırıkkale Üniversitesi 2020-2024 Stratejik Planı
https://panel.kku.edu.tr/Content/strateji/di%C4%9Fer/K.%C3%9C.%202020-
2024%20STRATEJ%C4%B0K%20PLANI.pdf
(4) Birim Faaliyet Raporları
(5) Kırıkkale Üniversitesi 2023 Performans Programı
https://panel.kku.edu.tr/Content/strateji/Performan/KIRIKKALE%20%C3%9CN%C4
%B0VERS%C4%B0TES%C4%B0%202023%20MAL%C4%B0%20YILI%20PERF
ORMANS%20PROGRAMI.pdf
İLGİLİ BİRİM: Fakülte/Enstitü/MYO, Daire Başkanlıkları
A.1.4. İç kalitesi güvencesi mekanizmaları
Olgunluk düzeyi
1
2
4+
5
Kurumun
Tanımlanmış bir
Kalite güvencesi
sistemi
bulunmamaktadır.
Kurumun iç
Kalite
güvencesi
Süreç ve
mekanizmaları
tanımlanmıştır.
İç kalite
güvencesi
sistemi
mekanizmaları
izlenmekte ve
ilgili paydaşlarla
birlikte
iyileştirilmektedir.
İ
ç
s
e
ll
e
ş
tiril
miş
,
s
istema
tik
,
sürdürülebilir
ve
örnek
gösterilebilir
uygulamalar
bulunmaktadır.
AÇIKLAMA:
Üniversitemizin kalite, akreditasyon ve denetim süreçlerini düzenleyen yönetmelik,
Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği uyarınca
hazırlanmış olup, 23 Kasım 2018 tarihli 30604 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe
girmiştir Bu yönerge, üniversitenin yükseköğretimdeki kalite standartlarını belirleyen ve bu
alanda gerçekleştirilecek çalışma usul ve esaslarını içermektedir. Tüm kalite sistemimiz
üniversite geneline yayılmıştır.
Kırıkkale Üniversitesi 2020-2024 Stratejik Planı
https://panel.kku.edu.tr/Content/strateji/di%C4%9Fer/K.%C3%9C.%202020-
2024%20STRATEJ%C4%B0K%20PLANI.pdf
Genelge
https://api.yokak.gov.tr/Storage/kku/2020/ProofFiles/A.2.2.%20-%20Kan%C4%B1t1-
2019%201%20say%C4%B1l%C4%B1%20Genelge.pdf
Kalite Güvence ve Akreditasyon Yönergesi
http://panel.kku.edu.tr/Content/kkuhm/Mevzuat/Kalite%20G%C3%BCvence%20ve%20Akre
ditasyon%20Y%C3%B6nergesi.docx
Kırıkkale Üniversitesi Kalite El Kitabı
https://panel.kku.edu.tr/Content/kalite/kalite%20el%20kitab%C4%B1%20oluru-pages-2-
20.pdf
Kalite Komisyonu
https://kalite.kku.edu.tr/Idari/Sayfa/Index?Sayfa=KaliteKomisyonu
Vizyon, Misyon ve Kalite Politikamız
https://kalite.kku.edu.tr/Idari/Sayfa/Index?Sayfa=VizyonMisyonKalitePolitikas%C4%B1
Kalite Görev Tanımları
https://panel.kku.edu.tr/Content/kalite/KALITE%20GOREV%20TANIMLARI.pdf
İş Akış Şemaları
https://kalite.kku.edu.tr/Idari/Sayfa/Index?Sayfa=IsAkisFormlari
İLGİLİ BİRİM: Fakülte/Enstitü/MYO, Daire Başkanlıkları
A.1.5. Kamuoyunu bilgilendirme ve hesap verebilirlik
Olgunluk düzeyi
1
2
3
4
5
Kurumda
kamuoyunu
bilgilendirmek ve
hesap verebilirliği
gerçekleştirmek
üzere
mekanizmalar
bulunmamaktadır.
Kurumda
Şeffaflık ve hesap
verebilirlik
ilkeleri
doğrultusunda
kamuoyunu
bilgilendirmek
üzere tanımlı
süreçler
bulunmaktadır.
Kurum
Tanımlı süreçleri
doğrultusunda
kamuoyunu
bilgilendirme ve
hesap verebilirlik
mekanizmalarını
işletmektedir.
Kurumun
kamuoyunu
bilgilendirme ve
hesap verebilirlik
mekanizmaları
izlenmekte ve paydaş
görüşleri
doğrultusunda
iyileştirilmektedir.
İçselleştirilmiş,
sistematik,
sürdürülebilir
ve örnek
gösterilebilir
uygulamalar
bulunmaktadır.
AÇIKLAMA:
Üniversitemizde öğrenci ve çalışanların, üniversitemizi yenilikçilik bakımından algılama
düzeyleri her yıl düzenli olarak ölçülmekte ve elde edilen sonuçlar Kırıkkale Üniversitesi İdare
Faaliyet Raporlarında yayımlanmaktadır. Bu şekilde kamuoyuyla paylaşılmaktadır.
Üniversitemiz, Fakültemiz ve Bölümlerimiz web sayfalarında doğru, güncel, ilgili ve
kolaylıkla erişilebilir bilgiler düzenli olarak verilmektedir. Üniversitemiz web sayfasında
ayrıca nitelikli yayınları çıkan öğretim elemanlarının yayın bilgilerine yer verilmekte ve güncel
duyurular yapılmaktadır. Bunlara ek olarak en önemli paydaşlarımız olan öğrencilerimiz için
Öğrenci Bilgi Sisteminin kullanımını kolaylaştırmak hedeflenmektedir
Kırıkkale Üniversitesi Web Sitesi
https://kku.edu.tr/Anasayfa
Kırıkkale Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Web Sitesi
https://iibf.kku.edu.tr/Fakulte
Kırıkkale Üniversitesi Bölümler Web Sitesi
https://isletme.kku.edu.tr/Bolum
https://ui.kku.edu.tr/Bolum
https://sbky.kku.edu.tr/Bolum
https://iktisat.kku.edu.tr/Bolum
https://ekonometri.kku.edu.tr/Bolum
https://maliye.kku.edu.tr/Bolum
Kırıkkale Üniversitesi Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığı Web Sitesi
https://oidb.kku.edu.tr/Idari
İLGİLİ BİRİM: Fakülte/Enstitü/MYO, Daire Başkanlıkları
A.3.4 Süreç Yönetimi Olgunluk düzeyi
1
2
3
4
5
Kurumda eğitim
ve öğretim,
araştırma ve
ge
li
ş
tirme
,
toplumsal katkı
ve yönetim
Sistemine ilişkin
süreçler
tanımlanmamıştı
r.
Kurumda
eğitim ve
öğretim,
araştırma ve
ge
li
ş
tirme
,
toplumsal
Katkı ve
yönetim
sistemi süreç
ve alt süreçleri
tanımlanmıştır.
Kurumun
genelinde
tanımlı süreçler
yönetilmektedir
Kurumda
süreçyönetimime
kanizmalarıizlen
mekteveilgilipayd
aşlarladeğerlendir
ilerek
iyileştirilme
ktedir.
İ
ç
s
e
ll
e
ş
tiril
miş
,
s
istema
tik
,
sürdürülebilir ve
örnek
gösterilebilir
uygulamalar
bulunmaktadır.
AÇIKLAMA:
Kırıkkale Üniversitesi'nde gerçekleştirilen faaliyetler, belirlenmiş süreçlerle yönetilmektedir.
Bu süreçler, 2547 sayılı Yüksek Öğretim Kanunu, 2914 sayılı Yüksek Öğretim Personel
Kanunu, 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu, 2809 sayılı Yüksek Öğretim Teşkilatı Kanunu
ve bu kanunlar kapsamında oluşturulmuş Ön lisans, Lisans ve Lisansüstü Eğitim ve Öğretim
Sınav Yönetmeliği gibi ilgili yönetmelik ve yönergeler doğrultusunda düzenlenmektedir.
Kırıkkale Üniversitesi TS EN ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi kapsamında UEM-PRS-
06 Kırıkkale Üniversitesi Uzaktan Eğitim Prosesi ile de uzaktan öğretimde öğrenci kayıtlarının
yapılmasından mezuniyet şartlarını sağlayan öğrencilere diploma verilmesine kadar geçen
eğitim süreci tüm akademik birimleri kapsayacak şekilde düzenlenerek kalite güvence sistemi
ile standart hale getirilmiştir. Kırıkkale Üniversitesi Uzaktan Öğretim Programları Yönergesi
ile uzaktan öğretim süreçleri “program veya ders açma”, “uzaktan öğretimin uygulanması ,
öğrenci kabulü , öğrenim süresi , öğrencilik hakları ve mezuniyet”, “devam
zorunluluğu”, “ölçme değerlendirme” ve “danışmanlık ve iletişim” başlıkları altında tüm
akademik birimleri kapsayacak şekilde düzenlenmiştir.
Süreç Yönetimini Garanti Altına Alan Üniversite Yönetmelik ve Yönergeleri:
https://genelsekreterlik.kku.edu.tr/Idari/Sayfa/Index?Sayfa=KanunveYonetmelik
Prosesler, Prosedürler ve Talimatlar:
https://kalite.kku.edu.tr/Idari/Sayfa/Index?Sayfa=Prosesler
https://kalite.kku.edu.tr/Idari/Sayfa/Index?Sayfa=Prosedurler
https://kalite.kku.edu.tr/Idari/Sayfa/Index?Sayfa=Talimatlar
İş Akışları:
https://strateji.kku.edu.tr/Idari/Sayfa/Index?Sayfa=IsAkisFormlari
Planlar:
https://kalite.kku.edu.tr/Idari/Sayfa/Index?Sayfa=Planlar
Kırıkkale Üniversitesi Uzaktan Öğretim Programları Yönergesi:
https://panel.kku.edu.tr/Content/kkuhm/Mevzuat/uzaktanogretimprogramlariyonergesi.doc
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&ved=2ahUKEwjl7u
3Wz_6DAxUwSvEDHYqAC5MQFnoECBIQAQ&url=https%3A%2F%2Fpanel.kku.edu.tr%
2FContent%2Fkkuhm%2FMevzuat%2Fuzaktanogretimprogramlariyonergesi.doc&usg=AOv
Vaw33crWlUybROA6jKJ-d-Isx&opi=89978449
Kalite Koordinatörlüğünün Web Sayfası:
https://kalite.kku.edu.tr/Idari
Akademik Takvim:
https://oidb.kku.edu.tr/Idari/Sayfa/Index?Sayfa=20232024AkaTak
İLGİLİ BİRİM: Fakülte/Enstitü/MYO, Daire Başkanlıkları
A.4.1 iç ve dış paydaş katılımı Olgunluk düzeyi
1
2
3
4
5
Kurumun iç
kalite
güvence
sistemine
paydaş
katılımı
sağlayacak
mekanizmalar
bulunmamaktad
ır.
Kurumda kalite
güvencesi,
eğitim ve
öğretim,
araştırma
v
e
g
e
li
ş
tirme
,
to
pl
u
ms
a
l
katkı,
yönetim sistemi
ve
uluslararasılaş
ma
süreçlerinin
PUKÖ
katmanlarına
paydaş
katılımını
sağlamak için
planlamalar
bulunmaktadır.
Tüm
süreçlerdeki
PUKÖ
katmanlarına
paydaş
katılımını
sağlamak
üzere
Kurumun
geneline
yayılmış
mekanizmala
r
bulunmaktad
ır.
Paydaş katılım
mekanizmalarının
işleyişi izlenmekte
ve bağlı
iyileştirmeler
gerçekleşti
rilmekte
dir.
İ
ç
s
e
ll
e
ş
tiril
m
iş
,
s
istema
tik
,
sürdürülebilir
ve örnek
gösterilebilir
uygulamalar
bulunmaktad
ır.
AÇIKLAMA:
Üniversitemiz, kalite politikasını iç ve dış paydaşlara etkili bir şekilde ulaştırmak için aktif bir
web sayfası kullanımına odaklanmıştır. Bu amaçla, "Kalite Geliştirme ve Yönetim Birimi" için
özel bir sayfa oluşturulmuş ve kalite politikası bu sayfa üzerinden ve dış paydaşlarla
paylaşılmaktadır. Ayrıca, misyon, vizyon ve kalite politikasını içeren afişler, üniversitenin
farklı noktalarındaki ilan panolarına asılarak kalite politikasının geniş bir kitleye duyurulması
ve farkındalık yaratılması hedeflenmiştir.
Üniversitemizde iç paydaşları bilgilendirmek amacıyla "Kalite Geliştirme ve Yönetim Birimi"
tarafından düzenlenen toplantılar ve birim ziyaretleri (iç tetkikler), kalite politikasının kurum
içinde içselleştirilmesine yönelik önemli adımlardır. Bu süreçte, paydaşların görüş ve
önerileri alınarak katılımları teşvik edilmektedir.
Üniversite Yönetim Kurulu, Senato ve Fakülte/Enstitü/Yüksekokul/Meslek Yüksekokulu
Yönetim Kurulu, Akademik ve Bölüm Kurul Kararları, İdari faaliyetler PUKÖ döngüsü 2019/1
Genelgesi kapsamında yürütülmektedir. Ayrıca, üniversitemizde görevlendirilmiş olan kalite
elçileri, kalite temsilcileri ve kalite sorumluları aracılığıyla paydaşlarla yüz yüze iletişim
yöntemleri kullanılarak kalite politikasının içselleştirilmesi ve uygulamaya geçirilmesi
desteklenmektedir. Bu etkileşim, kalite sürecine daha fazla katılım ve işbirliği sağlamak adına
önemli bir rol oynamaktadır.
Akademik Takvim
https://oidb.kku.edu.tr/Idari/Sayfa/Index?Sayfa=AkaTakvim
Ders Planları
https://panel.kku.edu.tr/Content/iibf/NewFolder%204/2023-2024-GU%CC%88Z-
I%CC%87I%CC%87BF-DERS-I%CC%87ZLENCESI%CC%87-21.9.2023.html
Bologna Bilgi Paketi
https://obs.kku.edu.tr/oibs/bologna/start.aspx?gkm=001031105388803330038808367203418
435485378053222438960
Öğrenci ve Personel Memnuniyet Endeksi Sonuçları
https://kalite.kku.edu.tr/Idari/Sayfa/Index?Sayfa=AnketSonuclari
İLGİLİ BİRİM: Fakülte/Enstitü/MYO, Daire Başkanlıkları
A.4.3 Mezun ilişkileri yönetimi Olgunluk düzeyi
1
2
3
4
5+
Kurumda mezun
İzleme sistemi
bulunmamaktadır.
Programların
Amaç ve
hedeflerine
ulaşılıp
ulaşılmadığının
irdelenmesi
amacıyla bir
mezun izleme
sistemine ilişkin
planlama
bulunmaktadır.
Kurumdaki
programların
genelinde
mezun
izleme sistemi
uygulamaları
vardır.
Mezun izleme
sistemi
uygulamaları
izlenmekte ve
ihtiyaçlar
doğrultusunda
programlarda
güncellemeler
yapılmaktadır.
İ
ç
s
e
ll
e
ş
tiril
miş
,
s
istema
tik
,
sürdürülebilir ve
örnek
gösterilebilir
uygulamalar
bulunmaktadır.
AÇIKLAMA:
Üniversitemizin mezun izleme sistemi bulunmaktadır. Bununla birlikte fakülte ve bölümler
bazında mezun ilişkileri sürdürülmektedir.
Çevrimiçi Formlar:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScTDVQir92V92O0RAzFNY1ZwHpZD0lbluq
KYjsN_hHYR9K43A/viewform
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScTDVQir92V92O0RAzFNY1ZwHpZD0lbluq
KYjsN_hHYR9K43A/viewform
Üniversite Mezunlar Sayfası
https://mezunlar.kku.edu.tr/
Kırıkkale Üniversitesi Mezun Takip Sayfalarımız (Linkedin):
https://www.linkedin.com/school/kırıkkale-üniversitesi/people/
https://www.linkedin.com/in/kirikkale-universitesi-mezunlari/
Kırıkkale Üniversitesi Mezun Portalı ve Sosyal Medya Hesabı ve İlgili Duyurular
İLGİLİ BİRİM: Fakülte/Enstitü/MYO/YO/KUZEM/SEM/TÖMER
B.1.1. Programların tasarımı ve onayı
Olgunluk düzeyi
1
2
3
4
5
Kurumda
programların
tasarımı ve
onayına ilişkin
süreçler
tanımlanmamıştır.
Kurumda
programların
tasarımı ve
onayına ilişkin
ilke, yöntem,
TYYÇ ile uyum
ve paydaş
katılımını içeren
tanımlı süreçler
bulunmaktadır.
Tanımlı süreçler
doğrultusunda;
Kurumun
genelinde,
tasarımı ve onayı
gerçekleşen
programlar,
programların
amaç ve öğrenme
çıktılarına uygun
olarak
yürütülmektedir.
Programların
tasarım ve onay
süreçleri sistematik
olarak izlenmekte
ve ilgili
paydaşlarla birlikte
değerlendirilerek
iyileştirilmektedir.
İçselleştirilmiş,
sistematik,
sürdürülebilir ve
örnek
gösterilebilir
uygulamalar
bulunmaktadır.
AÇIKLAMA:
2010 yılında başlatılan Bologna Süreci” çerçevesinde program yenileme çalışmaları hız
kazanmış ve bu kapsamda fakültemizde bölümlerin itim programları tümüyle gözden
geçirilmiştir. Fakültemizde bölümlerin programlarına ilişkin eğitim amaçlarının
belirlenmesinde ve fredatın tasarımında öncelikle Anabilim Dalı görüşleri alınmaktadır.
Müfredata bağlı olarak akademik kadro ihtiyaçlarının belirlenmesinde yine anabilim dalı
görüşleri önemli yer tutmaktadır. Tüm bölümlerin ders planı ve seçmeli dersleri sürekli olarak
gözden geçirilmektedir.
Ders Planları
https://obs.kku.edu.tr/oibs/bologna/index.aspx?lang=tr&curOp=showPac&curUnit=3&curSu
nit=23#
Ders dağılımına ilişkin ilke ve yöntemlerile buna ilişkin kanıtlar
https://www.yok.gov.tr/kurumsal/idari-birimler/egitim-ogretim-dairesi/yeni-ogretmen-
yetistirme-lisans-programlari
İlan edilmiş ders bilgi paketlerinde ders dağılım dengesinin gözetildiğine ilişkin kanıtlar
https://obs.kku.edu.tr/oibs/bologna/index.aspx?lang=tr#
İLGİLİ BİRİM: Fakülte/Enstitü/MYO/YO/SEM
B.1.2. Programın ders dağılım dengesi
Olgunluk düzeyi
1
2
3
4
5
Ders dağılımına
ilişkin, ilke ve
yöntemler
tanımlanmamıştır.
Ders dağılımına
ilişkin olarak alan
ve meslek bilgisi ile
genel kültür dersleri
dengesi, zorunlu-
seçmeli ders
dengesi, kültürel
derinlik kazanma,
farklı disiplinleri
tanıma imkânları
gibi boyutlara
yönelik ilke ve
yöntemleri içeren
tanımlı süreçler
bulunmaktadır.
Programların
genelinde ders
bilgi paketleri,
tanımlı süreçler
doğrultusunda
hazırlanmış ve
ilan edilmiştir.
Programlarda ders
dağılım dengesi
izlenmekte ve
iyileştirilmektedir.
İçselleştirilmiş,
sistematik,
sürdürülebilir ve
örnek
gösterilebilir
uygulamalar
bulunmaktadır.
AÇIKLAMA:
Bölümlerin ders bilgi paketi, tanımlı süreçler doğrultusunda hazırlanmış ve ilan edilmiştir.
Program tasarımı ve bilgi paketi Üniversitemiz bilgi paketi sayfasında yer almaktadır.
Ders Planları
https://obs.kku.edu.tr/oibs/bologna/index.aspx?lang=tr&curOp=showPac&curUnit=3&curSu
nit=23#
İlan edilmiş ders bilgi paketlerinde ders dağılım dengesinin gözetildiğine ilişkin kanıtlar
https://obs.kku.edu.tr/oibs/bologna/index.aspx?lang=tr#
İLGİLİ BİRİM: Fakülte/Enstitü/MYO/YO/TÖMER/SEM/KUZEM
B.1.3. Ders kazanımlarının program çıktılarıyla uyumu
Olgunluk düzeyi
1
2
3
4
5
Ders kazanımları
program çıktıları
ile
eşleştirilmemiştir.
Ders
kazanımlarının
oluşturulması ve
program
çıktılarıyla
uyumlu hale
getirilmesine
ilişkin ilke,
yöntem ve
sınıflamaları
içeren tanımlı
süreçler
bulunmaktadır.
Ders kazanımları
programların
genelinde program
çıktılarıyla
uyumlandırılmıştır
ve ders bilgi
paketleri ile
paylaşılmaktadır.
Ders
kazanımlarının
program
çıktılarıyla uyumu
izlenmekte ve
iyileştirilmektedir.
İçselleştirilmiş,
sistematik,
sürdürülebilir ve
örnek
gösterilebilir
uygulamalar
bulunmaktadır.
AÇIKLAMA:
Lisans, yüksek lisans ve doktora programlarımızda ders kazanımları program çıktılarıyla
uyumlaştırılmıştır. Her dersi veren öğretim üyesi, dersin çıktılarını programın gerekliliklerine
göre düzenlemektedir. Paydaş görüşleri alınarak iyileştirmeler yapılmaktadır.
Ders Planları
https://obs.kku.edu.tr/oibs/bologna/
https://obs.kku.edu.tr/oibs/bologna/index.aspx?lang=tr&curOp=showPac&curUnit=3&curS
unit=23#
İLGİLİ BİRİM: Fakülte/Enstitü/MYO/YO
B.1.4. Öğrenci iş yüküne dayalı ders tasarımı
Olgunluk düzeyi
1
2
3
4
5
Dersler öğrenci iş
yüküne dayalı
olarak
tasarlanmamıştır.
Öğrenci iş
yükünün nasıl
hesaplanacağına
ilişkin staj,
mesleki uygulama
hareketlilik gibi
boyutları içeren
ilke ve
yöntemlerin yer
aldığı tanımlı
süreçler*
bulunmaktadır.
Dersler öğrenci
iş yüküne uygun
olarak
tasarlanmış, ilan
edilmiş ve
uygulamaya
konulmuştur.
Programlarda
öğrenci iş yükü
izlenmekte ve buna
göre ders tasarı
güncellenmektedir.
İçselleştirilmiş,
sistematik,
sürdürülebilir ve
örnek
gösterilebilir
uygulamalar
bulunmaktadır.
AÇIKLAMA:
Lisans, yüksek lisans ve doktora programlarımızda dersler öğrenci yüküne uygun olarak
tasarlanmış, ilan edilmiş ve uygulanmaktadır. Bölüm ders bilgi paketlerinin oluşturulmasında
Bologna güdüm Programı uygulanmaktadır. Bu açıdan AKTS (Avrupa Kredi Transfer
Sistemi) geçerli olup zorunlu ve seçmeli derslerin içeriklerine ve öğrenci ders yüküne göre
kredi değerlendirmeleri yapılmaktadır.
Ders Planları
https://obs.kku.edu.tr/oibs/bologna/index.aspx?lang=tr&curOp=showPac&curUnit=3&curSu
nit=23#
Otomasyon Sistemleri
https://portal.kku.edu.tr/
https://ogrenciportal.kku.edu.tr/
https://obs.kku.edu.tr/ekders/
İLGİLİ BİRİM: Fakülte/Enstitü/MYO/YO/KUZEM/SEM/TÖMER
B.1.5. Programların izlenmesi ve güncellenmesi
Olgunluk düzeyi
1
2
3
4
5
Program
çıktılarınınizlenmes
inevegüncellenmesi
neilişkinmekanizma
bulunmamaktadır.
Program
çıktılarınınizlenm
esinevegüncellen
mesineilişkinperiy
ot, ilke,
kuralvegöstergeler
oluşturulmuştur.
Programlarıngeneli
nde program
çıktılarınınizlenmes
inevegüncellenmesi
neilişkinmekanizma
larişletilmektedir.
Program
çıktılarıbumekanizma
larileizlenmekteveilgi
lipaydaşlarıngörüşleri
de
alınarakgüncellenmek
tedir.
İçselleştirilmi
ş, sistematik,
sürdürülebilir
veörnekgöster
ilebiliruygula
malarbulunma
ktadır.
AÇIKLAMA:
Lisans, yüksek lisans ve doktora programlarımızda program çıktıları izlenmekte ve
güncellenmesine ilişkin mekanizmalar çalıştırılmaktadır. Öğrencilerle ve mezunlarla yapılan
toplantılarda paydaş görüşleri alınarak iyileştirmeler yapılmaktadır.
Ders Planları
https://obs.kku.edu.tr/oibs/bologna/index.aspx?lang=tr&curOp=showPac&curUnit=3&curS
unit=23#
https://obs.kku.edu.tr/oibs/bologna/
İLGİLİ BİRİM: Fakülte/Enstitü/MYO/YO/KUZEM/SEM/TÖMER
B.1.6. Eğitim ve öğretim süreçlerinin yönetimi
Olgunluk düzeyi
1
2
3
4
5
Kurumdaeğitimveö
ğretimsüreçlerinibüt
üncülolarakyönetm
eküzerebirsistembul
unmamaktadır.
Kurumdaeğitimve
öğretimsüreçlerini
bütüncülolarakyö
netmeküzeresiste
m,
ilkevekurallarbulu
nmaktadır.
Kurumungenelindee
ğitimveöğretimsüre
çleribelirlenmişilke
vekuralarauygunyö
netilmektedir.
Kurumdaeğitimveöğr
etimyönetimsistemine
ilişkinuygulamalarizl
enmekteveizlemsonu
çlarınagöreiyileştirme
yapılmaktadır.
İçselleştirilmi
ş, sistematik,
sürdürülebilir
veörnekgöster
ilebiliruygula
malarbulunma
ktadır.
AÇIKLAMA:
Lisans, yüksek lisans ve doktora programlarımızda eğitim ve öğretim süreçleri önceden
belirlenmiş ilkeler ve kurallarla uyumlu olarak yönetilmektedir. Bölümün öz değerlendirme
raporu olmamakla birlikte, bölümdeki eğitim ve öğretim faaliyetlerine ilişkin
değerlendirmeler dönem sonlarında bölüm akademik kurulunda yapılmaktadır. Tüm bölümler
kurum genelindeki belirlenmiş ilkelere uygun biçimde hareket etmektedir.
https://obs.kku.edu.tr/oibs/bologna/
Online Başvuru Platformları
http://basvuru.kku.edu.tr/mezuniyet.aspx
http://basvuru.kku.edu.tr/tekders.aspx
Süreç YönetiminiGaranti Altına Alan Üniversite Yönetmelik ve Yönergeleri
https://genelsekreterlik.kku.edu.tr/Idari/Sayfa/Index?Sayfa=KanunveYonetmelik
Kalite Koordinatörlüğü Web Sayfası
https://kalite.kku.edu.tr/Idari
Prosesler
https://kalite.kku.edu.tr/Idari/Sayfa/Index?Sayfa=Prosesler
Prosedürler
https://kalite.kku.edu.tr/Idari/Sayfa/Index?Sayfa=Prosedurler
Talimatlar
https://kalite.kku.edu.tr/Idari/Sayfa/Index?Sayfa=Talimatlar
Planlar
https://kalite.kku.edu.tr/Idari/Sayfa/Index?Sayfa=Planlar
İş Akışları
https://strateji.kku.edu.tr/Idari/Sayfa/Index?Sayfa=IsAkisFormlari
Akademik Takvim
https://oidb.kku.edu.tr/Idari/Sayfa/Index?Sayfa=20222023AkaTak
B.2. Programların Yürütülmesi (Öğrenci Merkezli Öğrenme, Öğretme ve Değerlendirme)
Kurum, hedeflediği nitelikli mezun yeterliliklerine ulaşmak amacıyla öğrenci merkezli ve
yetkinlik temelli öğretim, ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygulamalıdır. Kurum,
öğrenci kabulleri, diploma, derece ve diğer yeterliliklerin tanınması ve sertifikalandırılmasına
yönelik açık kriterler belirlemeli; önceden tanımlanmış ve ilan edilmiş kuralları tutarlı şekilde
uygulamalıdır.
İLGİLİ BİRİM: Fakülte/Enstitü/MYO/YO/KUZEM/SEM/TÖMER/DRUAM
B.2.1. Öğretim yöntem ve teknikleri Olgunluk düzeyi
1
2
3
4
5
Öğrenme-
öğretme
süreçlerindeö
ğrencimerkez
liyaklaşımlar
bulunmamakt
adır.
Öğrenme-
öğretmesüreçleri
ndeöğrencimerke
zliyaklaşımınuyg
ulanmasınayönel
ikilke,
kuralveplanlamal
arbulunmaktadır.
Programlarıngenelindeöğ
rencimerkezliöğretimyönt
emteknikleritanımlısüreçl
erdoğrultusundauygulan
maktadır.
Öğrencimerkezliuyg
ulamalarizlenmektev
eilgiliiçpaydaşlarınk
atılımıylaiyileştirilm
ektedir.
İçselleştirilmi
ş, sistematik,
sürdürülebilir
veörnekgöster
ilebiliruygula
malarbulunma
ktadır.
AÇIKLAMA:
Lisans, yüksek lisans ve doktora programlarımızda, öğrenci merkezli öğretim yöntemi ve
tekniklerinin tanımlı süreçler doğrultusunda uygulanması planlanmaktadır. Öğrenci merkezli
eğitim politikası, üniversitenin belirlediği çerçevede ilerlemektedir. Bunun ilk basamağı
öğrenci danışmanlığı olup her öğretim elemanı öğrenciler için danışmanlık saatleri
belirlemektedir. Ayrıca öğrenciler Erasmus, çift anadal, yandal, geniş bölüm ders havuzu,
fakülte seçmeli dersleri gibi imkanlardan faydalanabilmektedir.
AB Ofisi
https://abofisi.kku.edu.tr/Idari
Kalite Koordinatörlüğü Formları
https://kalite.kku.edu.tr/Idari/Sayfa/Index?Sayfa=yeniformlar
Yönetmelik ve Yönergeler
https://oidb.kku.edu.tr/Idari/Sayfa/Index?Sayfa=KanunveYonetmelik
İLGİLİ BİRİM: Fakülte/Enstitü/MYO/YO/KUZEM/SEM/TÖMER/
B.2.2. Ölçme ve değerlendirme Olgunluk düzeyi
1
2
3
4
5
Programlardaöğrenci
merkezliölçmevedeğ
erlendirmeyaklaşıml
arıbulunmamaktadır.
Öğrencimerkezliölç
mevedeğerlendirmey
eilişkinilke,
kuralveplanlamalarb
ulunmaktadır.
Programlarıngenel
indeöğrencimerke
zliveçeşitlendirilm
işölçmeve
değerlendirmeuyg
ulamaları
bulunmaktadır.
Öğrencimerkezliö
lçmevedeğerlendi
rmeuygulamalarıi
zlenmekteveilgilii
çpaydaşlarınkatılı
mıylaiyileştirilme
ktedir
İçselleştirilmiş,
sistematik,
sürdürülebilirve
örnekgösterilebi
liruygulamalarb
ulunmaktadır.
AÇIKLAMA:
Derslere ilişkin olarak ölçme ve değerlendirme unsurları Anabilim dalı kurulu, bölüm
kurulunda görüşülmekte, fakülte kurulu teklifi ile üniversite senatosunda görüşülüp nihai
olarak karara bağlanmaktadır. Öğrencilerin başarısı sınavlar ile ölçülmektedir. Diğer taraftan
derslerle ilgili olarak sınav yöntemini ilgili bölüm/anabilim dalında yer alan öğretim üyeleri
belirlemektedirler. Sınavlar dersin niteliği ve içeriğine göre şekillenmektedir. Teorik derslerde
test (çoktan seçmeli) ve klasik usul denilen (yazılı) sistem uygulanmaktadır. Ayrıca uygulamalı
derslerde ödev hazırlanması şeklinde ek değerlendirme yöntemleri söz konusudur. Sınavların
yapımı ve ilanına ilişkin durumlar ilgili birimin ölçme değerlendirmeleri sonrasında Kırıkkale
Üniversitesi’nin Sınav yönetmeliğine uygun olarak öğrenci bilgi portalından ilan edilmektedir.
İLGİLİ BİRİM: Fakülte/Enstitü/MYO/YO/KUZEM/SEM/TÖMER/Dışİlişkiler
Başkanlığı
B.2.3. Öğrenci kabulü, önceki öğrenmenin tanınması ve kredilendirilmesi*
Olgunluk düzeyi
1
2
3
4
5
Kurumdaöğrencikabulü,
öncekiöğrenmenintanınm
asıvekredilendirilmesinei
lişkinsüreçlertanımlanma
mıştır.
Kurumdaöğrencik
abulü,
öncekiöğrenmenin
tanınmasıvekredil
endirilmesineilişki
nilke,
kuralvebağlıplanla
rbulunmaktadır.
Kurumungeneli
ndeplanlardahil
indeuygulamala
rbulunmaktadır
.
Öğrencikabulü,
öncekiöğrenme
nintanınmasıve
kredilendirilme
sineilişkinsüreçl
erizlenmekte,
iyileştirilmekte
vegüncellemele
rilanedilmekted
ir.
İçselleştirilmiş,
sistematik,
sürdürülebilirveörn
ekgösterilebiliruyg
ulamalarbulunmak
tadır.
AÇIKLAMA:
Öğrenci kabulünde YÖK kriterleri uygulanmaktadır. Yatay geçiş, YÖS, ÇAP ve yandal
öğrenci kabullerinde uygulanan kriterler üniversite senatosu tarafından kabul edilen ilgili
yönergelerde açık ve ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır.
Yönetmelik ve Yönergeler
https://oidb.kku.edu.tr/Idari/Sayfa/Index?Sayfa=KanunveYonetmelik
İLGİLİ BİRİM: Fakülte/Enstitü/MYO/YO/KUZEM/SEM/TÖMER
B.2.4. Yeterliliklerin sertifikalandırılması ve diploma
Olgunluk düzeyi
1
2
3
4
5
Kurumda diploma
onayıvediğeryeterlili
klerinsertifikalandırıl
masınailişkinsüreçler
tanımlanmamıştır.
Kurumda
diploma
onayıvediğeryete
rliliklerinsertifik
alandırılmasınail
işkinkapsamlı,
tutarlıveilanedil
mişilke,
kuralvesüreçlerb
ulunmaktadır.
Kurumungenelinde
diploma
onayıvediğeryeterlili
klerinsertifikalandırıl
masınailişkinuygula
malarbulunmaktadır.
Uygulamalarizl
enmektevetanı
mlısüreçleriyile
ştirilmektedir.
İçselleştirilmiş,
sistematik,
sürdürülebilirve
örnekgösterilebi
liruygulamalarb
ulunmaktadır.
AÇIKLAMA:
Öğrencilerimizin mezuniyetleri, yeterlilikleri, çift anadal, yandal, öğrenci değişim programı
vb. ders planına ek olarak aldığı dersler üniversitenin tanımlanmış kuralları çerçevesinde
uygulanmaktadır.
Yönetmelik ve Yönergeler
https://oidb.kku.edu.tr/Idari/Sayfa/Index?Sayfa=KanunveYonetmelik
Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığı
https://oidb.kku.edu.tr/Idari
B.3. Öğrenme Kaynakları ve Akademik Destek Hizmetleri
Kurum, hedeflediği nitelikli mezun yeterliliklerine ulaşmak ve eğitim- öğretim faaliyetlerini
yürütmek için uygun altyapıya, kaynaklara ve ortamlara sahip olmalı ve öğrenme olanaklarının
tüm öğrenciler için yeterli ve erişilebilir olmasını güvence altına almalıdır. Kurum öğrencilerin
akademik gelişimi ve kariyer planlamasına yönelik destek hizmetleri sağlamalıdır.
İLGİLİ BİRİM: Fakülte/Enstitü/MYO/YO/KUZEM/SEM/TÖMER/Kütüphane ve
Dokümantasyon Daire Başkanlığı/Strateji Geliştirme Dairesi
B.3.1. Öğrenme ortam ve kaynakları
Olgunluk düzeyi
1
2
3
4
5
Kurumun
eğitim-
öğretimfaaliyetle
rinisürdürebilme
kiçinyeterlikayna
ğıbulunmamakta
dır.
Kurumuneğitim-
öğretimfaaliyetlerini
sürdürebilmekiçinu
ygunnitelikvenicelik
teöğrenmekaynaklar
ının (sınıf,
laboratuvar, stüdyo,
öğrenmeyönetimsist
emi, basılı/e-
kaynakvemateryal,
insankaynakları vb.)
oluşturulmasınayön
elikplanlarıvardır.
Kurumungeneli
ndeöğrenmekay
naklarınınyöneti
mialanaözgükoş
ullar,
erişilebilirlikveb
irimlerarasıdeng
egözetilerekgerç
ekleştirilmektedi
r.
Öğrenmekaynaklarının
geliştirilmesinevekulla
nımınayönelikizlemev
eiyileştirilmeyapılmakt
adır.
İçselleştirilmiş
, sistematik,
sürdürülebilirv
eörnekgösteril
ebiliruygulama
larbulunmakta
dır.
Bölümümüz fakülte alt yapısını kullanmaktadır. Derslikler ve bilgisayar laboratuvarı fakülte
tarafından sağlanmaktadır. Bölüm öğrencilerinin yönetsel ve iktisadi çerçevede deneyler
yapabilecekleri bir laboratuvar bulunmamaktadır. Alt yapının ve öğrenme kaynaklarının
geliştirilmesi gerekmektedir.
Fakülte Web Sitesi
https://iibf.kku.edu.tr/Fakulte
İLGİLİ BİRİM: Fakülte/Enstitü/MYO/YO/Araştırma ve Uygulama Merkezleri/Sağlık
Kültür ve Spor Daire Başkanlığı/ KAPUM, SEM, Teknoloji Transfer Ofisi, SKS,
DRUAM
B.3.2. Akademik destek hizmetleri Olgunluk düzeyi
1
2
3
4
5
Kurumdaöğrencil
erinakademikgeliş
imivekariyerplanl
amasınayönelikde
stekhizmetileribul
unmamaktadır.
Kurumdaöğrenciler
inakademikgelişimi
vekariyerplanlamas
ısüreçlerineilişkinta
nımlıilkevekurallar
bulunmaktadır.
Kurumdaöğrencilerinakade
mikgelişimvekariyerplanla
masınayönelikdestekhizmet
leritanımlıilkevekurallardah
ilindeyürütülmektedir.
Kurumdaöğrencile
rinakademikgelişi
mivekariyerplanla
masınailişkinuygu
lamalarizlenmekte
veöğrencilerinkatı
lımıylaiyileştirilm
ektedir.
İçselleştiri
lmiş,
sistematik,
sürdürüleb
ilirveörne
kgösterile
biliruygul
amalarbul
unmaktadı
r.
AÇIKLAMA:
Öğrenci merkezli eğitim politikası, üniversitenin belirlediği çerçevede ilerlemektedir. Bunun
ilk basamağı öğrenci danışmanlığı olup, her öğretim elemanı öğrenciler için kapısına görüşme
saatlerini asmaktadır. Öğrenciler hem dersleri hem de akademik kariyer planlamaları
konusunda öğretim elemanları ile rahatlıkla görüşebilmektedir.
Kırıkkale Üniversitesi Öğrenci Portal Sistemi
https://ogrenciportal.kku.edu.tr/
İLGİLİ BİRİM: Fakülte/Enstitü/MYO/YO/KUZEM/ Sağlık Kültür ve Spor Daire
Başkanlığı/Yapı İşleri Daire Başkanlığı/Bilgi İşlem Daire Başkanlığı
B.3.3. Tesis ve altyapılar Olgunluk düzeyi
1
2
3
4
5
Kurumdauygunnitel
ikveniceliktetesisler
vealtyapıbulunmam
aktadır.
Kurumdauygunnit
elikveniceliktetesi
svealtyapının
(yemekhane, yurt,
sağlık, kütüphane,
ulaşım,
bilgiveiletişimalty
apısı,
uzaktaneğitimalty
apısı vb.)
kurulmasınavekul
lanımınailişkinpla
nlamalarbulunma
ktadır.
Kurumungeneli
ndetesisvealtya
pıerişilebilirdir
vebunlardanfırs
ateşitliğinedaya
lıolarakyararlan
ılmaktadır.
Tesisvealtyapınınkull
anımıizlenmekteveiht
iyaçlardoğrultusundai
yileştirilmektedir.
İçselleştirilmiş,
sistematik,
sürdürülebilirveör
nekgösterilebiliruy
gulamalarbulunma
ktadır.
AÇIKLAMA:
Derslikler ve bilgisayar laboratuvarı fakülte tarafından sağlanmaktadır. Bölüm öğrencilerinin
yönetsel ve iktisadi çerçevede deneyler yapabilecekleri bir laboratuvar bulunmamaktadır. Alt
yapının ve öğrenme kaynaklarının geliştirilmesi gerekmektedir.
Fakülte Web Sitesi
https://iibf.kku.edu.tr/Fakulte
İLGİLİ BİRİM: Fakülte/Enstitü/MYO/YO/Araştırma ve Uygulama Merkezleri/ Sağlık
Kültür ve Spor Daire Başkanlığı /Engelli Öğrenci Birimi
B.3.4. Dezavantajlı gruplar
Olgunluk düzeyi
1
2
3
4
5
Kurumdadezavantaj
lıgruplarıneğitimola
naklarınaerişimineil
işkinplanlamalarbul
unmamaktadır.
Dezavantajlıgrupları
neğitimolanaklarına
nitelikliveadilerişim
ineilişkinplanlamala
rbulunmaktadır.
Dezavantajlıgruplarıne
ğitimolanaklarınaerişim
ineilişkinuygulamalary
ürütülmektedir.
Dezavantajlıgrupl
arıneğitimolanakl
arınaerişimineyön
elikuygulamalariz
lenmektevedezav
antajlıgruplarıngö
rüşleri de
alınarakiyileştiril
mektedir.
İçselleştirilm
iş,
sistematik,
sürdürülebili
rveörnekgöst
erilebiliruyg
ulamalarbulu
nmaktadır.
AÇIKLAMA:
Fakültemizde dezavantajlı gruplar için erişim kolaylıkları bulunmaktadır. Üniversitenin
olanlarına uygun şekilde davranılmaktadır. Dezavantajlı gruplar için fakültemiz çerçevesinde
ayrıca bir çaışmalar yapılmaktadır.
İLGİLİ BİRİM: Fakülte/Enstitü/MYO/YO/Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı
B.3.5. Sosyal, kültürel, sportif faaliyetler
Olgunluk düzeyi
1
2
3
4
5
Kurumdauyg
unnitelikveni
celiktesosyal
,
kültürelvesp
ortiffaaliyeto
lanaklarıbulu
nmamaktadır
.
Sosyal,
kültürelvesportiffaaliyeto
lanaklarınınyaratılmasına
ilişkinplanlamalarbulun
maktadır.
Kurumungenelindes
osyal,
kültürelvesportiffaal
iyetlererişilebilirdirv
ebunlardanfırsateşitl
iğinedayalıolarakyar
arlanılmaktadır.
Sosyal,
kültürelvesportiffaal
iyetmekanizmalarıiz
lenmekte,
Ihtiyaçlar/taleplerdo
ğrultusundafaaliyetl
erçeşitlendirilmekte
veiyileştirilmektedir
.
İçselleştirilmiş,
sistematik,
sürdürülebilirv
eörnekgösterile
biliruygulamala
rbulunmaktadır
.
AÇIKLAMA:
Fakültemizde üniversitenin planları haricinde sosyal, kültürel ve sportif faaliyetler
bulunmamaktadır. Etkinlikler öğrenci toplulukları aracılığıyla düzenlenmektedir. Bununla
birlikte Geleneksel Sporlar Topluluğu fakültemiz bünyesindedir. Topluluk her yıl yarışmalara
katılmaktadır.
Fakülte Web Sitesi Duyuruları
https://iibf.kku.edu.tr/Fakulte/Etkinlik/Index/5064
B.4. Öğretim Kadrosu
Kurum, öğretim elemanlarının işe alınması, atanması, yükseltilmesi ve ders görevlendirmesi ile
ilgili tüm süreçlerde adil ve açık olmalıdır. Hedeflenen nitelikli mezun yeterliliklerine ulaşmak
amacıyla, öğretim elemanlarının eğitim-öğretim yetkinliklerini sürekli geliştirmek için
olanaklar sunmalıdır.
İLGİLİ BİRİM: Fakülte/MYO/YO/Enstitü/Araştırma ve Uygulama
Merkezleri/Teknoloji Transfer Ofisi
B.4.2. Öğretim yetkinlikleri ve gelişimi
Olgunluk düzeyi
1
2
3
4
5
Kurumdaöğreti
melemanlarınınö
ğretimyetkinliği
nigeliştirmeküze
replanlamalarbul
unmamaktadır.
Kurumunöğretimele
manlarının;
öğrencimerkezliöğre
nme, uzaktaneğitim,
ölçmedeğerlendirme
,
materyalgeliştirmev
ekalitegüvencesisist
emigibialanlardakiy
etkinlikleriningelişti
rilmesineilişkinplanl
arbulunmaktadır.
Kurumungeneli
ndeöğretimelem
anlarınınöğretim
yetkinliğinigeliş
tirmeküzereuygu
lamalarvardır.
Öğretimyetkinliğinigeliştir
meuygulamalarındaneldee
dilenbulgularizlenmektevei
zlemsonuçlarıöğretimelam
anlarıilebirlikteirdelenerek
önlemleralınmaktadır.
İçselleştiri
lmiş,
sistematik,
sürdürüleb
ilirveörnek
gösterilebi
liruygulam
alarbulun
maktadır.
AÇIKLAMA:
Tüm bölümlerdeki öğretim elemanları her yıl çalışmalarına ilişkin raporlarını yazılı olarak
bölüm başkanlığına sunmaktadır. Bölüm akademik kurullarında da akademik gelişme konusu
görüşülmektedir.
İLGİLİ BİRİM: Fakülte/Enstitü/MYO/YO/Bilimsel Araştırma Projeleri
Birimi/Teknoloji Transfer Ofisi/Teknokent
B.4.3. Eğitim faaliyetlerine yönelik teşvik ve ödüllendirme
Olgunluk düzeyi
1
2
3
4
5
Öğretim
kadrosunayönelikteş
vikveödüllendirilme
mekanizmalarıbulun
mamaktadır.
Teşvikveödüllendi
rmemekanizmaları
nın;
yetkinliktemelli,
adilveşeffafbiçimd
eoluşturulmasınay
önelikplanlarbulun
maktadır.
Teşvikveödüllend
irmeuygulamaları
kurumgenelineya
yılmıştır.
Teşvikveödüluy
gulamalarıizlen
mekteveiyileştiri
lmektedir.
İçselleştirilmiş,
sistematik,
sürdürülebilirveö
rnekgösterilebilir
uygulamalarbulu
nmaktadır.
AÇIKLAMA:
Akademik Teşvik uygulaması dışında özel bir uygulama bulunmamaktadır. Fakültemiz ayrıca
bir teşvik ve ödüllendirme yapmamaktadır. Üniversitemizin işletmiş olduğu mekanizmalar
takip edilmektedir.
C.1. Araştırma Süreçlerinin Yönetimi ve Araştırma Kaynakları
Kurum, araştırma faaliyetlerini stratejik planı çerçevesinde belirlenen akademik öncelikleri ile
yerel, bölgesel ve ulusal kalkınma hedefleriyle uyumlu, değer üretebilen ve toplumsal faydaya
dönüştürülebilen biçimde yönetmelidir. Bu faaliyetler için uygun fiziki altyapı ve mali
kaynaklar oluşturmalı ve bunların etkin şekilde kullanımını sağlamalıdır.
İLGİLİ BİRİM: Fakülte/Enstitü/MYO, BAP, Teknoloji Transfer Ofisi, Araştırma
Merkezleri, KÜBTUAM, Strateji Gel. Dai. Bşk., Proje Koord. Ofisi, Dış İlişkiler
Başkanlığı
C.1.1. Araştırma süreçlerinin yönetimi
Olgunluk düzeyi
1
2
3
4
5
Kurumda
araştırma
süreçlerinin
yönetimi ve
organizasyonel
yapısına
ilişkin bir
planlama
bulunmamaktadır.
Kurumun araştırma
süreçlerinin
yönetimi ve
organizasyonel
yapısına ilişkin
yönlendirme ve
motive etme gibi
hususları dikkate
alan planlamaları
bulunmaktadır.
Kurumun
genelinde
araştırma
süreçlerin
yönetimi ve
organizasyonel
yapısı kurumsal
tercihler yönünde
uygulanmaktadır.
Kurumda
araştırma
süreçlerinin
yönetimi ve
organizasyonel
yapısının işlerliği
ile ilişkili sonuçlar
izlenmekte ve
önlemler
alınmaktadır.
İçselleştirilmiş,
sistematik,
sürdürülebilir
ve örnek
gösterilebilir
uygulamalar
bulunmaktadır.
AÇIKLAMA:
Üniversitemizde araştırma ve geliştirme süreçlerimizin yönetimi; BAP Koordinasyon Birimi
1, Teknoloji Transfer Ofisi (TTO)2 ve Teknopark3 tarafından üstlenilmektedir. Bu birimler,
kaynaklarını etkili bir şekilde kullanma, ve dış paydaşlarla birliği yapma ve kurum
dışından gerekli kaynakları temin etme konularında destek sağlamak amacıyla faaliyet
göstermektedir.
Kanıtlar:
1BAP Koordinasyon Birimi:
https://otomasyonbap.kku.edu.tr/
https://otomasyonbap.kku.edu.tr/index.php?act=guest&act2=sayfa&id=25
https://otomasyonbap.kku.edu.tr/index.php?act=guest&act2=sayfa&id=44
https://otomasyonbap.kku.edu.tr/index.php?act=guest&act2=projeler&durum=devam
https://otomasyonbap.kku.edu.tr/index.php?act=guest&act2=sayfa&id=73
2Teknoloji Transfer Ofisi:
https://kutto.kku.edu.tr/Idari
https://kutto.kku.edu.tr/Idari/Sayfa/Index?Sayfa=TTOHakk%C4%B1nda
https://kutto.kku.edu.tr/Idari/Sayfa/Index?Sayfa=Fark%C4%B1ndal%C4%B1kveE%C4%9Fitim
https://kutto.kku.edu.tr/Idari/Sayfa/Index?Sayfa=ProjeDestekleri
https://kutto.kku.edu.tr/Idari/Sayfa/Index?Sayfa=UniversiteSanayiIsBirligi
https://kutto.kku.edu.tr/Idari/Sayfa/Index?Sayfa=FikriM%C3%BClkiyetHaklar%C4%B1
https://kutto.kku.edu.tr/Idari/Sayfa/Index?Sayfa=Mevzuat
3Teknopark:
https://www.kirikkaleteknopark.com/
https://www.kirikkaleteknopark.com/about-us-basic/
https://www.kirikkaleteknopark.com/about-us/
https://www.kirikkaleteknopark.com/about-me/
https://kirikkaleteknopark.com/KKU_TGB_Stratejik_Plan.pdf
https://www.kirikkaleteknopark.com/careers/
İLGİLİ BİRİM: Fakülte/Enstitü/MYO, BAP, Teknoloji Transfer Ofisi, Strateji
Geliştirme Dairesi Başkanlığı, Yapı İşleri ve Teknik Dairesi Başkanlığı, Proje
Koordinasyon ofisi, KÜBTUAM, KUZEM, SEM, Dış İlişkiler Başkanlığı
C.1.2 İç ve dış kaynaklar
Olgunluk düzeyi
1
2
3
4
5
Kurumun
araştırma ve
geliştirme
faaliyetlerini
sürdürebilmesi
için yeterli
kaynağı
bulunmamaktadır.
Kurumun
araştırma
ve geliştirme
faaliyetlerini
sürdürebilmek
için
uygun nitelik ve
nicelikte fiziki,
teknik ve mali
kaynakların
oluşturulmasına
yönelik planla
bulunmaktadır.
Kurum
araştırma ve
geliştirme
kaynaklarını
araştırma
stratejisi ve
birimler arası
dengeyi
gözeterek
yönetmektedir.
Kurumda
araştırma
kaynaklarının
yeterliliği ve
çeşitliliği
izlenmekte ve
iyileştirilmektedir.
İçselleştirilmiş,
sistematik,
sürdürülebilir ve
örnek
gösterilebilir
uygulamalar
bulunmaktadır.
AÇIKLAMA:
Fakültemiz bir devlet üniversitesi olan Kırıkkale Üniversitesine bağlı bir alt birimdir. Merkezi
Yönetim Bütçe Kanunu çerçevesinde Yüksek Öğretim Kurumlarına sağlanan ödenekler, özel
bütçeli idareler ile tahsis edilmektedir. Bu noktada fakültemizde her yıl devlet bütçesi
kapsamında üniversiteye aktarılan ödeneği kullanılarak eğitim ve öğretim hizmetleri finanse
edilmektedir. Üniversitemizin bir alt birimi olan fakültemizde de, Ar-Ge faaliyetleri, üniversite
içi ve dışından sağlanan kaynaklarla desteklenmektedir. Ar-Ge süreçlerinin yönetimi ve
organizasyon yapısının işleyişi ile ilgili sonuçlar, Stratejik Plan1 ve Mali Performans Programı2
üzerinden takip edilmektedir. Ar-Ge faaliyetlerine yönelik kaynak aktarımlarında, birimlerin
uygun nitelik ve nicelikteki çalışmalarına destek sağlanırken, bu faaliyetlerin fiziki, teknik ve
mali durumları arasında denge gözetilmektedir. Araştırma ile ilgili faaliyetlerin yönetim
modeli, planlama ve politika geliştirme, uygulama ve izleme, değerlendirme döngüsü
çerçevesinde gerçekleştirilmektedir. BAP Koordinasyon Birimi3 tarafından desteklenen
projelerin giderleri, hazine tarafından tahsis edilen cari ve Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe
Başkanlığı destekli projeler için yatırım karakterli ödeneklerden ve Döner Sermaye İşletme
gelirlerinden karşılanmaktadır. Bu miktarlar her ay Saymanlıkça Strateji Geliştirme Dairesi
Başkanlığı hesabına yatırılan tutarlardan sağlanmaktadır. Sürekli Eğitim Uygulama ve
Araştırma Merkezi (SEM)4 ile Kırıkkale Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezlerinin
(KUZEM)5 gelirlerinden elde edilen kaynaklar da araştırma bütçelerine tahsis edilmektedir.
Kanıtlar:
1Kırıkkale Üniversitesi Stratejik Plan (2020-2024):
https://panel.kku.edu.tr/Content/strateji/Stratejik%20Plan/KIRIKKALE%20%C3%9CN%C4%B0VER
S%C4%B0TES%C4%B0%20STRATEJ%C4%B0K%20PLANI%202020-2024.pdf
2Kırıkkale Üniversitesi 2023 Yılı Performans Programı:
https://panel.kku.edu.tr/Content/strateji/Performan/KIRIKKALE%20%C3%9CN%C4%B0VERS%C4
%B0TES%C4%B0%202023%20MAL%C4%B0%20YILI%20PERFORMANS%20PROGRAMI.pdf
3Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi (BAP):
https://otomasyonbap.kku.edu.tr/index.php?act=guest&act2=sayfa&id=73
4Sürekli Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi (SEM):
https://sem.kku.edu.tr/Idari/Sayfa/Index?Sayfa=Hakkinda/
5Kırıkkale Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi (KUZEM):
https://kuzem.kku.edu.tr/Idari/Sayfa/Index?Sayfa=Mevzuat
İLGİLİ BİRİM: Enstitü, BAP, Kariyer Planlama ve Uygulama ve Araştırma Merkezi,
Dış İlişkiler Başkanlığı
C.1.3. Doktora programları ve doktora sonrası imkanlar
Olgunluk düzeyi
1
2
3
4
5
Kurumun doktora
programı ve
doktora sonrası
imkanları
bulunmamaktadı
r.
Kurumun
araştırma
politikası,
hedefleri ve
stratejileri ile
uyumlu doktora
programı ve
doktora sonrası
imkanlarına
ilişkin
planlamalar
bulunmaktadı
r.
Kurumda
araştırma
politikası,
hedefleri ve
stratejileri ile
uyumlu ve
destekleyen
doktora
programları ve
doktora sonrası
imkanlar
yürütülmektedi
r
Kurumda doktora
programları ve
doktora sonrası
imkanlarının
çıktıları düzenli
olarak izlenmekte
ve
iyileştirilmektedi
r.
İçselleştirilmiş,
sistematik,
sürdürülebilir ve
örnek
gösterilebilir
uygulamalar
bulunmaktadı
r.
AÇIKLAMA:
Fakültemizin altında doğrudan doktora programı bulunmamakta olup fakültemizin bölümleri
ile ilişkili olan Sosyal Bilimler Enstitüsü’nün bünyesinde İktisat (DR)1, İşletme (DR)2, Maliye
(DR)3, Muhasebe ve Finansman (DR)4, Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi (DR)5, Uluslararası
İlişkiler (DR)6 ve Yönetim ve Organizasyon (DR)7 olmak üzere toplamda 7 doktora progra
mevcuttur.
Üniversitemizin bünyesinde bir Kariyer Planlama ve Uygulama Araştırma Merkezi9
bulunmaktadır. Bu merkez, doktora programlarına yönelik başvuru süreçleri, kayıtlı öğrenci
sayıları ve mezunlarının durumu ile ilgili gelişme eğilimlerini yakından takip etmektedir.
Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi, Yüksek Lisans Tez Projeleri ve
Doktora/Tıpta Uzmanlık Projelerine destek sağlamaktadır. Merkez, doktora sonrası kariyer
imkânlarına yönelik faaliyetler de yürütmektedir. Öğrencilere ve mezunlara yönelik hizmetler
sunmanın yanı sıra, mezunların takibini gerçekleştirerek kariyer planlama üzerine seminerler
düzenlemekte, çeşitli araştırma projeleri geliştirmekte ve kamu, özel sektör ve ulusal
kuruluşlarla birliğini geliştirmeye katkıda bulunmaktadır. Ayrıca, üniversitemizin bir Mezun
Portalı10 bulunmaktadır. Bu portal aracılığıyla mezunların iletişim bilgileri temin edilmekte ve
onların uygun gördükleri iletişim bilgileri diğer mezunlarımızla paylaşılmaktadır. Bu sayede
Üniversitemiz mezunlarının kazandıkları iş ve çalışma hayatı tecrübelerini öğrenim görmekte
olan öğrencilere aktarmalarına olanak tanınmaktadır.
Kanıtlar:
1İktisat Doktora Programı:
https://obs.kku.edu.tr/oibs/bologna/index.aspx?lang=tr&curOp=showPac&curUnit=44&curS
unit=88713#
2İşletme Doktora Programı:
https://obs.kku.edu.tr/oibs/bologna/index.aspx?lang=tr&curOp=showPac&curUnit=44&curS
unit=34432#
3Maliye Doktora Programı:
https://otomasyonbap.kku.edu.tr/index.php?act=guest&act2=sayfa&id=73
4Muhasebe ve Finansman Doktora Programı:
https://obs.kku.edu.tr/oibs/bologna/index.aspx?lang=tr&curOp=showPac&curUnit=44&curS
unit=89177#
5Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Doktora Programı:
https://obs.kku.edu.tr/oibs/bologna/index.aspx?lang=tr&curOp=showPac&curUnit=44&curS
unit=88825#
6Uluslararası İlişkiler Doktora Programı:
https://obs.kku.edu.tr/oibs/bologna/index.aspx?lang=tr&curOp=showPac&curUnit=44&curS
unit=34442#
7Yönetim ve Organizasyon Doktora Programı:
https://obs.kku.edu.tr/oibs/bologna/index.aspx?lang=tr&curOp=showPac&curUnit=44&curS
unit=89405#
8Kariyer Planlama Uygulama ve Araştırma Merkezi:
https://kapum.kku.edu.tr/Idari
9Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi (BAP):
https://otomasyonbap.kku.edu.tr/index.php?act=guest&act2=sayfa&id=73
10Mezun Portalı:
http://mezunlar.kku.edu.tr/
C.2. Araştırma Yetkinliği, İş birlikleri ve Destekler
Kurum, öğretim elemanları ve araştırmacıların bilimsel araştırma ve sanat yetkinliğini
sürdürmek ve iyileştirmek için olanaklar (eğitim, iş birlikleri, desteklervb.) sunmalıdır.
İLGİLİ BİRİM: Fakülte/Enstitü/MYO, BAP, Teknoloji Transfer Ofisi, Araştırma
Merkezleri, Personel Dairesi Başkanlığı, Akademik Teşvik Kurulu, Kütüphane ve
Dokümantasyon Dairesi Başkanlığı, Dış İlişkiler Başkanlığı, KUZEM, Strateji Geliştirme
Daire Başkanlığı, Genel Sekreterlik
C.2.1. Araştırma yetkinlikleri ve gelişimi
Olgunluk düzeyi
1
2
3
4
5
Kurumda, öğretim
elemanlarının
araştırma
yetkinliğinin
geliştirilmesine
yönelik
mekanizmalar
bulunmamaktadır.
Kurumda, öğretim
elemanlarının
araştırma
yetkinliğinin
geliştirilmesine
yönelik planlar
bulunmaktadır.
Kurumun genelinde
öğretim
elemanlarının
araştırma
yetkinliğinin
geliştirilmesine
yönelik uygulamalar
yürütülmektedir
Kurumda, öğretim
elemanlarının
araştırma
yetkinliğinin
geliştirilmesine
yönelik
uygulamalar
izlenmekte
sonuçları öğretim
elemanları ile
birlikte
değerlendirilerek
önlemler
alınmaktadır.
İçselleştirilmiş,
sistematik,
sürdürülebilir
ve örnek
gösterilebilir
uygulamalar
bulunmaktadır.
AÇIKLAMA:
Fakültemizdeki öğretim elemanlarının akademik çalışmaları, Bölüm Başkanlıkları ve Dekanlık
tarafından belirli periyotlarla bölüm başkanlıkları aracılığıyla incelenmekte ve
değerlendirilmektedir. Her yıl akademik personel, bireysel akademik faaliyet raporunu yazılı
olarak Bölüm Başkanlığı’na sunmakta, bu raporlar da bölümler ve fakülte yönetimi aracılığıyla
rektörlüğe iletilmektedir.
Üniversitemiz tarafından 02.12.2022 tarihli 29/02 karar numaralı yeni “Akademik Yükseltme
ve Atanma” kriterleri belirlenmiştir. Bu kararda gelişen teknoloji ve bilimin gereksinimlerini
göz önünde bulundurarak akademisyenlerden, özellikle uluslararası alanda tanınırlığını arttıran
uluslararası indeksli (SCI) ve Q1, Q2 çeyreklik dilimlerinde yer alan dergilerde yayın
yapılmasını, üniversite dışı kaynakların desteklediği ulusal ve uluslararası projelerde görev
alınmasını ve bilimsel olarak farklı faaliyetler bulunulmasını talep eden yeni kriterler
bulunmaktadır.1 Bu kriterler, Yüksek Öğretim Kurumu'na sunulmuş olup üniversite internet
sayfasında yayınlanmaktadır. Kriterler doğrultusunda, üniversite bünyesinde çalışan akademik
personelin güncel özgeçmişleri, her personel için geçerli bir kariyer sayfasında araştırma
alanlarına göre kamuoyuna açık bir şekilde güncel olarak görülebilmektedir.2
Üniversitemizde öğretim elemanlarının yıllık Ar-Ge faaliyetleri performans programı
çerçevesinde yıllık performans kayıtları ile değerlendirilmekte ve bu değerlendirmeler yıllık
olarak yayımlanmaktadır. Fakültemize gelindiğinde, fakültemiz ise öğretim elemanlarının
ulusal ve uluslararası bilimsel faaliyetlere katılımlarını destekleyerek araştırma yetkinliklerinin
gelişmesine katkı sağlamaktadır. Bu amaçla öğretim elemanlarının yurt içi ve yurt dışı
sempozyum, kongre, çalıştay ve bilimsel kurslara katılımları finansal olarak desteklenmektedir.
Kanıtlar:
1Kırıkkale Üniversitesi Öğretim Üyeliğine Yükseltilme ve Atanma Kriterleri:
https://panel.kku.edu.tr/Content/genelsekreterlik/Mevzuat/2023-YEN%C4%B0-
%C3%96%C4%9Fretim%20%C3%9Cyeligine%20Atanma%20ve%20Y%C3%BCkseltilme
%20Kriterleri.pdf
2Fakülte Akademik Personelinin Özgeçmişleri ve Bilimsel Yayınları:
https://iibf.kku.edu.tr/Fakulte/Sayfa/AkademikPersonel
İLGİLİ BİRİM: Fakülte/Enstitü/MYO, BAP, Teknoloji Transfer Ofisi, Araştırma
Merkezleri, Kütüphane ve Dokümantasyon Dairesi Başkanlığı, Kübtuam, Dış İlişkiler
Başkanlığı
C.2.2. Ulusal ve uluslararası ortak programlar ve ortak araştırma birimleri
Olgunluk düzeyi
1
2
3
4
5
Kurumda ulusal ve
uluslararası
düzeyde ortak
programlar ve ortak
araştırma birimleri
oluşturma yönünde
mekanizmalar
bulunmamaktadır.
Kurumda ulusal ve
uluslararası düzeyde
ortak programlar ve
ortak araştırma
birimleri ile
Araştırma ağlarına
katılım ve iş birlikleri
kurma gibi çoklu
araştırma
faaliyetlerine yönelik
planlamalarve
mekanizmalar
bulunmamaktadır.
Kurumun genelinde
ulusal ve
uluslararası
düzeyde ortak
programlar ve ortak
araştırma
faaliyetleri
yürütülmektedir.
Kurumda ulusal ve
uluslararası düzeyde
kurum içi ve
kurumlar arası ortak
programlar ve ortak
araştırma faaliyetleri
izlenmekte ve ilgili
paydaşlarla
değerlendirilerek
iyileştirilmektedir.
İçselleştirilmiş,
sistematik,
sürdürülebilir
ve örnek
gösterilebilir
uygulamalar
bulunmaktadır.
AÇIKLAMA:
Fakültemizdeki akademik personel, gerek ulusal gerekse uluslararası düzeyde diğer
üniversitelerdeki öğretim üyeleri ile ortak akademik çalışma ve araştırma faaliyetleri
yürütmektedir. Bu tür ortak akademik çalışma ve araştırma faaliyetleri, bir fakültenin veya
üniversitenin akademik personeli için bilgi ve deneyimin paylaşımı, araştırma kapasitesinin
artırılması, uluslararası alanda işbirliği ve prestij, daha geniş bir finansal destek ve kaynak ağına
erişim açısından önem arz etmektedir.
C.3. Araştırma Performansı
Kurum, araştırma faaliyetlerini verilere dayalı ve periyodik olarak ölçmeli, değerlendirmeli ve
sonuçlarını yayımlamalıdır. Elde edilen bulgular, kurumun araştırma ve geliştirme
performansının periyodik olarak gözden geçirilmesi ve sürekli iyileştirilmesi için
kullanılmalıdır.
İLGİLİ BİRİM: Fakülte/MYO, BAP, Kütüphane ve Dokümantasyon Dairesi Başkanlığı,
Akademik Teşvik Kurulu, TTO, Proje Koordinasyon Ofisi
C.3.1. Araştırma performansının izlenmesi ve değerlendirilmesi
Olgunluk düzeyi
1
2
3
4
5
Kurumda araştırma
performansının
izlenmesine ve
değerlendirmesi ne
yönelik
mekanizmalar
bulunmamaktadır.
Kurumda
araştırma
performansının
izlenmesine ve
değerlendirmesi
ne yönelik ilke,
kural ve
göstergeler
bulunmaktadır.
Kurumun genelinde
araştırma performansını
izlenmek ve
değerlendirmek üzere
oluşturulan
mekanizmalar
kullanılmaktadır.
Kurumda araştırma
performansı
izlenmekte ve ilgili
paydaşlarla
değerlendirilerek
iyileştirilmektedir.
İçselleştirilmiş,
sistematik,
sürdürülebilir ve
örnek
gösterilebilir
uygulamalar
bulunmaktadır.
AÇIKLAMA:
Üniversitemizde Teknoloji Transfer Ofisi (TTO)1, Bilimsel Araştırma Projeleri (BAP)2 Birimi,
akademik birimler ve Rektörlük tarafından öğretim elemanları ve araştırmacıların performans
değerlendirmesi düzenli olarak gerçekleştirilmektedir. TTO, ve dış paydaşlarla işbirliği
yaparak kaynakların etkin kullanımını sağlamak, ilave kaynak temin etmek ve akademisyenlere
ulusal ve uluslararası destek programlarına yönlendirme yapmak amacıyla faaliyet
göstermektedir. Bu süreçte, akademisyenlere başvuruları konusunda rehberlik ve destek
sağlanmaktadır.
BAP Koordinasyon Birimi tarafından kabul edilen ve devam eden projeler 6 aylık periyotlarla
değerlendirilmekte ve bu projelerin ilerleme raporları düzenli olarak takip edilmektedir.
Projenin tamamlanması ise sonuç raporları ile kayıt altına alınmaktadır. Ayca, öğretim
elemanlarının proje başvurularında BAP koordinasyon birimi tarafından akademik teşvik3
puanlarına göre bütçe belirlenmekte ve bu süreç de düzenli olarak takip edilmektedir.
Akademik birimler, yıl sonunda birimler tarafından hazırlanan faaliyet raporları ile öğretim
elemanlarının akademik performansına yönelik değerlendirmeleri gerçekleştirmektedir.
Ayrıca, öğretim elemanlarının her hafta yayınlanan bilimsel çalışmaları üniversitenin resmi
internet sayfasında duyurulmaktadır.4 Bu uygulama, fakülte içinde gerçekleşen araştırma ve
geliştirme faaliyetlerini daha geniş bir bilim topluluğu ile paylaşarak görünürlüğünü artırmayı
hedeflemektedir."
Kanıtlar:
1Teknoloji Transferi Ofisi (TTO):
https://kutto.kku.edu.tr/Idari
2BAP Proje Raporları:
https://otomasyonbap.kku.edu.tr/index.php?act=guest&act2=projeler&durum=tamam
32022 Yılı Akademik TeşvikÖdeneği Kesin Sonuç Listesi
https://egitim.kku.edu.tr/Fakulte/Duyuru/Index/26815
4Bilimsel Yayın Yapan Akademik Personelin İnternet Sayfasında Duyurulması:
https://kku.edu.tr/Anasayfa
İLGİLİ BİRİM: BAP-Akademik Teşvik Kurulu, TTO, Kütüphane, Dış İlişkiler
Başkanlığı
C.3.2. Öğretim elemanı/araştırmacı performansının değerlendirilmesi
Olgunluk düzeyi
1
2
3
4
5
Kurumda
öğretim
elemanlarının
araştırma
performansının
izlenmesine ve
değerlendirmesi
ne yönelik
mekanizmalar
bulunmamaktadır.
Kurumda
öğretim
elemanlarının
araştırma
performansının
izlenmesine ve
değerlendirmesi
ne yönelik ilke,
kural ve
göstergeler
bulunmaktadır.
Kurumun
genelinde
öğretim
elemanlarının
araştırma geliştirme
performansını
izlemek ve
değerlendirmek
üzere oluşturulan
mekanizmalar
kullanılmaktadır
Öğretim
elemanlarının
araştırma
geliştirme
performansı
izlenmekte ve
öğretim
elemanları ile
birlikte
değerlendirilerek
iyileştirilmektedir.
İçselleştirilmiş,
sistematik,
sürdürülebilir
ve
örnek
gösterilebilir
uygulamalar
bulunmaktadır.
AÇIKLAMA:
Fakülte ve bölümlerimizde, araştırma ve geliştirme faaliyetleri düzenli olarak yıllık periyotlarla
izlenmekte ve öğretim elemanlarından bağlı oldukları birimlere akademik faaliyet dosyalarını
sunmaları istenmektedir. Ayrıca, öğretim elemanlarının bağlı oldukları birimler tarafından, bir
sonraki yılda gerçekleştirmeyi planladıkları yayın hedefleri talep edilmektedir. Bu süreçte,
araştırma ve geliştirme faaliyetleri, Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi
tarafından desteklenen projelerin birimlere sunulan 6 aylık dönem içerisindeki ilerleme
raporlarıyla takip edilmektedir. Ayrıca bilimsel yayın yapan akademisyenler üniversitenin
internet sayfasında duyurulmaktadır.1
Üniversitemizde Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi2 tarafından desteklenen
projeler, BİTAK desteği ile ay düzeyde proje bütçesi ile öğretim elemanlarının
yayımlanan makaleleri ödüllendirilmektedir. Bu ödüller, araştırma projelerine verilen katkının
kalitesini ve etkinliğini teşvik etmeyi amaçlamaktadır.
Bunun yanı sıra, fakülte olarak akademik faaliyetlere yönelik yurt dışında düzenlenen bilimsel
etkinliklere katılımı desteklenmektedir. Ayrıca, dış mali kaynaklı projelere teşvik ve sanayi iş
birliği projelerine teşvik desteği sağlamak suretiyle akademik personelimizin ulusal ve
uluslararası düzeydeki projelere daha etkin bir şekilde katılımını teşvik edilmektedir. Bu
destekler, akademik birimlerimizin ve öğretim elemanlarının araştırma ve geliştirme
faaliyetlerine olan katkılarını artırmayı hedeflemektedir.
Kanıtlar:
1Bilimsel Yayın Yapan Akademik Personelin İnternet Sayfasında Duyurulması:
https://kku.edu.tr/Anasayfa
2BAP Proje Raporları:
https://otomasyonbap.kku.edu.tr/index.php?act=guest&act2=projeler&durum=tamam
D.1.Toplumsal Katkı Süreçlerinin Yönetimi ve Toplumsal Katkı Kaynakları
Kurum, toplumsal katkı faaliyetlerini stratejik amaçları ve hedefleri doğrultusunda
yönetmelidir. Bu faaliyetler için uygun fiziki alt yapı ve mali kaynaklar
o
lu
ş
tu
r
m
a
ve b
u
n
lar
ın
e
tki
n şek
il
de
k
u
ll
a
n
ımın
ı
s
ağla
m
a
lı
dı
r
.
İLGİLİ BİRİM: Fakülte, Enstitü, MYO, Teknoloji Transfer Ofisi, BAP, Araştırma
Merkezleri, Genel Sekreterlik, SKS Dairesi Başkanlığı, Dış İlişkiler Başkanlığı, Engelsiz
Yaşam Birimi, MEYOK, İş Sağlığı ve Güvenliği Koordinasyon Birimi, Sıfır Atık
Yönetimi Koordinatörlüğü
D.1.1. Toplumsal katkı süreçlerinin yönetimi
Olgunluk düzeyi
1
2
3
4
5
Kurumda
toplumsa
l
katkı
süreçlerinin
y
önetimi
ve
organizasyonel
y
apısınailişkinbir
planlama
bulunma
maktar.
Kurumun
toplums
al
katkı
süreçlerinin
y
önetimi
ve
organizasyonel
yapısına
ilişkin
planlamalar
ı
bulunmaktadır.
Kurumungeneli
ndetoplumsal
katkısüreçlerini
nyönetimi
veorganizasyon
elyapısı
kurumsaltercihl
er
yönündeuygula
nmaktadır
Kurumda
toplumsa
l
katkı
süreçlerinin
y
önetimi
ve
organizasyonel
y
apısının
işlerliğiileilişkiliso
nuçlarizlenmekte
ve
önlemleralınma
ktadır.
İ
ç
s
e
ll
e
ş
tiril
miş
,
s
istema
tik
,
sürdürülebilirve
örnekgösterilebiliruygula
malarbulunmaktadır.
AÇIKLAMA:
Fakültemize özel topluma katkı politikası, hedef ve stratejiler mevcut olmamakla birlikte,
fakültemizin vizyon ve misyonu1 aşağıdaki gibidir.
Misyon olarak fakülte,
Dünyadaki ve ülkemizdeki gelişim ve değişimleri yakından takip ederek ve
disiplinlerarası bir yaklaşım benimseyerek ders programları oluşturmak;
Bu programları sektörel gelişmeleri izleyerek sürekli güncellemek ve dersleri nitelikli
fiziksel koşullarda ve her türlü teknolojiden yararlanılarak vermek;
Küresel standartlarda bilgi ve beceriyle donatılmış, sosyal yönü gelişmiş ve strateji
belirleme, sorun çözme ve doğru kararlar alma becerisi kazanmış bireyler yetiştirmek;
Etkileşimci bir yaklaşımla yerel ve ülke genelinde dünyasının ve toplumun
gereksinmelerine karşılık vererek, kalkınma çabalarına kurumsal katkı sağlamaktır.
Vizyon olarak ise,
Fakültemiz, sürekli iyileştirme prensipleri çerçevesinde, eğitim, araştırma ve hizmet yoluyla
topluma değer katmaya odaklanmıştır. Bu amaçla:
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, çağdaş, aydın ve evrensel değerleri özümsemiş,
yerel ve küresel ekonomik gelişmeleri anlayabilecek ve yön verebilecek, liderlik
niteliklerine sahip bireyler yetiştirme kararlılığıyla, çağdaş uluslararası akademik
standartlarda lisans ve lisansüstü programlar sunar.
Öğretim elemanlarının akademik ve profesyonel gelişimlerini, ulusal/uluslararası
platformlarda bilgi üretmelerini ve paylaşmalarını destekleyen bir çalışma ortamı
sağlar.
Ulusal ve uluslararası her türlü özel işletme ve kamu kuruluşları ile işbirliği yaparak,
öğrencilerinin ve Fakülte elemanlarının bilgi/deneyimlerini paylaşmalarını desteklemek
suretiyle topluma hizmet eder.
Bölüm içinde kişisel gelişimi destekleyen, hem öğretim üyeleri hem de öğrenciler
arasında çağdaş, saygın, hoşgörülü, yenilikçi, girişimci ve katılımcı bir kültürü yaşatır
ve yansıtır.
Kanıtlar:
1Fakültemizin Vizyonu ve Misyonu
https://iibf.kku.edu.tr/Fakulte/Sayfa/Index?Sayfa=FakulteVizyonMisyon
İLGİLİ BİRİM: Fakülte, Merkezler, Genel Sekreterlik, Teknoloji Transfer Ofisi, BAP
Strateji ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı, Personel Dairesi Başkanlığı, Yapı İşleri ve
Teknik Dairesi Başkanlığı, İMİD, Basın Yayın ve Halkla İlişkiler, Dış İlişkiler Başkanlığı,
MEYOK, İş Sağlığı ve Güvenliği Koordinasyon Birimi, Sıfır Atık Yönetimi
Koordinatörlüğü, Teknopark
D.1.2. Kaynaklar Olgunluk düzeyi
1
2
3
4
5
Kurumuntoplu
msal
katkı
faaliyetlerini
sür
dürebilmesi
içinyeterli
kaynağıbulun
mamaktadır.
Kurumuntoplumsal
katkıfaaliyetlerinisü
rdürebilmekiçin
uygun
nitelik
venicelikte
fiziki,
teknik ve
malikaynaklarınoluş
turulmasına
yönelikplanlarıbulu
nmaktadır.
Kurumtoplumsalkatk
ı
kaynaklarınıtoplums
al katkıstratejisi
vebirimler
arasıdengeyigözetere
kyönetmektedir.
Kurumdatoplu
msal
katkıkaynakları
nın
yeterliliği
ve
çeşitliliğiizle
nmekte
ve
iyileştirilmekt
edir.
İ
ç
s
e
ll
e
ş
tiril
miş
,
s
istema
tik
,
sürdürülebilir
ve
örnekgösterilebiliruygula
malarbulunmaktadır.
AÇIKLAMA:
Üniversitemiz Stratejik Planında1 ifade edilen; “Yüksek nitelikli akademik programları ile
sorun çözen, insani değerlere saygılı duyan, bilgi üreten ve ürettiği bilgiyi hayata dönüştürerek
toplumun yaşam boyu eğitim ve gelişme sürecine katkıda sağlayan bireyler yetiştirmek; bilim
ve teknolojiden sanat ve spora kadar uzanan geniş bir yelpazede özgün araştırmalar yapmak;
bölgenin ve ülkenin kalkınmasına yönelik gereksinimleri ulusal ve uluslararası düzeyde
karşılamaktır.” misyonu doğrultusunda topluluk faaliyetleri, spor hizmetleri, kısmi zamanlı
öğrenci işlemleri yurt ve kantin işlemleri aracılığıyla öğrencilere hizmetler sunulmakta ve mali,
fiziksel planlar ortaya konulmaktadır. Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı’nın toplumsal
katkı alanında belirlenmiş bir stratejik hedefi, buna ilişkin hedefleri, performans göstergeleri ve
belirlenmiş maliyetleri mevcuttur.
1Kırıkkale Üniversitesi Stratejik Plan (2020-2024):
https://panel.kku.edu.tr/Content/strateji/Stratejik%20Plan/KIRIKKALE%20%C3%9CN%C4%B0VE
RS%C4%B0TES%C4%B0%20STRATEJ%C4%B0K%20PLANI%202020-2024.pdf
İLGİLİ BİRİM: Fakülte, Enstitü, MYO, Araştırma Merkezleri, Teknoloji Transfer
Ofisi, SKS Dairesi Başkanlığı, Dış İlişkiler Başkanlığı, Engelsiz Yaşam Birimi, MEYOK,
İş Sağlığı ve Güvenliği Koordinasyon Birimi, Sıfır Atık Yönetimi Koordinatörlüğü
D.2.1.Toplumsal katkı performansının izlenmesi ve değerlendirilmesi
Olgunluk düzeyi
1
2
3
4
5
Kurumdatoplumsal
katkıperformansınınizle
nmesine
vedeğerlendirmesineyö
nelikmekanizmalarbulu
nmamaktadır.
Kurumdatop
lumsal
katkıperfor
mansınınizle
nmesine
vedeğerlend
irmesine
yön
elik
ilke,kural ve
göstergelerb
ulunmaktadı
r.
Kurumungenelindetoplu
msal
katkıperformansınıizlenm
ek
vedeğerlendirmeküzereol
uşturulanmekanizmalarku
llanılmaktadır
.
Kurumdatoplums
al
katkıperformansıi
zlenmekte veilgili
paydaşlarladeğerl
endirilerekiyileştir
ilmektedir.
İ
ç
s
e
ll
e
ş
tiril
miş
,
s
istema
tik
,
sürdürülebilirve
örnekgösterilebili
ruygulamalarbulu
nmaktadır.
AÇIKLAMA:
Üniversitemiz genelinde toplumsal katkıya yönelik stratejik hedeflerimizin izlenmesi ve
değerlendirilmesi, kalite yönetim sistemimiz içinde ilgili faaliyet ve süreç sonuçlarına
odaklanarak gerçekleştirilmektedir.
Üniversitemizin 2020-2024 Stratejik Planı1, On Birinci Kalkınma Planı (2019-2023)2
çerçevesinde belirlenen hedeflere odaklanmaktadır. Bu stratejik plan, yükseköğretimde kaliteyi
artırmak, rekabet gücünü yükseltmek, adaylar tarafından tercih edilebilirliği artırmak, özgün
bilimsel araştırmalar yaparak farkındalık oluşturmak, kurum kültürünü geliştirmek ve
toplumsal düzeyde yaşam boyu eğitim ve gelişme sürecine katkıda bulunmak gibi amaçlar
doğrultusunda stratejik adımlar içermektedir. Tüm birimler, bu stratejik hedeflere yönelik
olarak toplumsal katkı performanslarını belirli çerçeveler içinde izlemekte ve
değerlendirmektedir.
Toplumsal katkı performansının izlenmesi ve değerlendirilmesi kapsamında gerçekleştirilen
uygulamalar, birimlerde belirli aralıklarla takip edilmektedir. Bu süreçte, geri bildirimler
memnuniyet anket sonuçları, dilek-öneri-istek, şikayet ve memnuniyet formları gibi kaynaklar
aracılığıyla elde edilmektedir. Bu veriler, toplumsal katkı faaliyetlerinin etkinliği ve etkisi
hakkında önemli bilgiler sağlamaktadır. Bu değerlendirme süreci, üniversitemizin toplumsal
sorumluluklarını daha iyi anlamasına ve daha etkili bir şekilde yerine getirmesine katkıda
bulunmaktadır.
Fakültemiz bazında da yukarıdaki hedefler ile uyumlu olarak toplumsal faaliyetlere katkı
noktasında bir çok faaliyet yapılmıştır. Bu faaliyetlerden bazıları şunlardır:
Fakültemiz İşletme Bölümü öğretim üyelerinden Dr. Öğr. Üyesi Ufuk DOĞAN
tarafından 09.01.2024 tarihinde Kırıkkale Ticaret ve Sanayi Odasında “Üniversitemizin
Topluma Hizmet Faaliyetleri” kapsamında hesapların işleyişi, muhasebeleştirme süreci,
dönem sonu muhasebe işlemleri ve uygulamaları hakkında bilgilerin verildiği bir
seminer gerçekleştirilmiştir.3
Fakültemiz İşletme Bölümü öğretim üyelerinden Doç. Dr. İsmail GÖKDENİZ
tarafından, “Üniversitemizin Topluma Hizmet Faaliyetleri” kapsamında, 30.11.2023
tarihinde Kırıkkale Ticaret ve Sanayi Odası’nda; Girişimcilik ve İletişim konuları
üzerinde durularak, insan ilişkileri yaklaşımı, temel özellikleri ve önemi hakkında çeşitli
bilgilerin verildiği bir seminer gerçekleştirilmiştir.4
Fakültemiz İşletme Bölümü öğretim üyelerinden Dr. Öğr. Üyesi Esra ULUKÖK
tarafından, “Üniversitemizin Topluma Hizmet Faaliyetleri” kapsamında, 4.01.2024
tarihinde Kırıkkale Ticaret ve Sanayi Odasında motivasyon kavramı bağlamında bir
seminer gerçekleştirilmiştir. Sunumda motivasyon kavramı, teorileri ve sürecine ilişkin
bilgiler verilmiştir. Bununla birlikte işgören motivasyonun önemi ve yöneticilerin
motivasyonda kullandıkları yöntemlerin ekonomik, psiko-sosyal, yönetsel ve örgütsel
araçları, yöneticilerin kaçınması gereken olumsuz davranış türleri hakkında ayrıntılı
bilgilendirmeler ile sunum tamamlanmıştır.5
Fakültemiz İşletme Bölümü öğretim üyelerinden Doç. Dr. İsmail GÖKDENİZ
tarafından, “Üniversitemizin Topluma Hizmet Faaliyetleri” kapsamında, 30.11.2023
tarihinde Kırıkkale Ticaret ve Sanayi Odası’nda; Girişimcilik ve İletişim konuları
üzerinde durularak, insan ilişkileri yaklaşımı, temel özellikleri ve önemi hakkında çeşitli
bilgilerin verildiği bir seminer gerçekleştirilmiştir.6
İşletme Bölümü öğretim üyesi Prof. Dr. Adnan AKIN tarafından Üniversitemizin
Toplumsal katkı faaliyetleri kapsamında 22.12.2023 tarihinde Kırıkkale Ticaret ve
Sanayi Odası personeline yönelik yapılan sunumda, STK yapılanmalarında yöneticiler
ve diğer personele yönelik olarak yönetim ilişkileri ve süreçleri bağlamında tespit edilen
sorunlar ekseninde düzeltici eylemler ile bu sürecin mevzuat haline getirilmesinin
gerekliliği üzerine bilgilendirmelerde bulunuldu. 7
Fakültemiz İşletme Bölümü öğretim üyelerinden Dr. Öğr. Üyesi Tayfun Arar
tarafından, “Üniversitemizin Topluma Hizmet Faaliyetleri” kapsamında, 14.12.2023
tarihinde Kırıkkale Ticaret ve Sanayi Odası’nda; işletmelerde stratejik yönetim
konsepti, süreci ve felsefesi üzerinde durularak, stratejik yönetimin klasik yönetim
anlayışından farkı, temel özellikleri ve önemi hakkında çeşitli bilgilerin verildiği bir
seminer gerçekleştirilmiştir.8
Kanıtlar:
1Kırıkkale Üniversitesi Stratejik Plan (2020-2024):
https://panel.kku.edu.tr/Content/strateji/Stratejik%20Plan/KIRIKKALE%20%C3%9CN%C4%B0VE
RS%C4%B0TES%C4%B0%20STRATEJ%C4%B0K%20PLANI%202020-2024.pdf
2On Birinci Kalkınma Planı (2019-2023)
https://www.sbb.gov.tr/wp-content/uploads/2022/07/On_Birinci_Kalkinma_Plani-2019-2023.pdf
Seminer ve Sunumlar:
3 https://iibf.kku.edu.tr/Fakulte/Etkinlik/Index/6121
4 https://iibf.kku.edu.tr/Fakulte/Etkinlik/Index/6123
5 https://iibf.kku.edu.tr/Fakulte/Etkinlik/Index/6124
6 https://iibf.kku.edu.tr/Fakulte/Etkinlik/Index/6122
7 https://iibf.kku.edu.tr/Fakulte/Etkinlik/Index/6120
8 https://iibf.kku.edu.tr/Fakulte/Etkinlik/Index/6099